Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.
Vzdělávání pedagogů základních a středních škol v první pomoci a jejich hodnocení této problematiky
Zíková, Kateřina ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vzdělávání pedagogů základních a středních škol první pomoci a jejich hodnocené této problematiky Cíle: Cílem práce jak pedagogové základních a středních škol hodnotí obs a formu vzdělávání v oblasti první pomoci Dílčím cílem bylo zjistit, jak hodnotí své schopnosti poskytnout první pomoc a správně situacích, ohrožujících zdraví žáků Jedná se o kva itativní výzkum. Byla použita empirická metoda dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 34 pedagogů základních a středních škol v České Ke sběru odpovědí byla sestavena testová baterie 24 otázek a její distribuce byla realizována prostřednictvím Výsledky: Výsledky studie naznačily, že pedagogové základních a středních škol považují vzdělávání v problematice první pomoci důležité, preferují ale vzdělávání takovém rozsahu, který ve své pedagogické praxi mohou využít Většina pedagogů, kteří pracují v prostředí se zvýšeným rizikem úrazu, hodnotí postoj školy této problematice jako nedostačující a ocenili by lepší podmínky pro osvojení postupů při poskytování první pomoci aopak pedagogové, kteří vyučují pouze teoretické předměty hodnotili své schopnosti v poskytování první pomoci jako stačující Pedagogové, kteří se se situacemi, ohrožující zdraví žáků příliš nesetkávají, by dle svého názoru ve většině příkladů, uvedených v testové baterii nevěděli, jak...
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.